Mumbai, 22.07.2013, pondelok - deň 46.

Včera sme boli na výlete v národnom parku za mestom, kde sme si pozreli - hádajte čo. Prekvapivo, zase jaskyne. Po výlete z predchádzajúceho víkendu tieto pamiatky už pre nás neboli ničím výnimočné, podobne ako celý národný park, či aspoň to, čo sme z neho videli. Neubránila som sa pocitu, že táto rezervácia bola vytvorená pre obyvateľov a návštevníkov mesta, ktorí by si radi užili pocit blízkosti divokej prírody priamo za oknami mestských panelákov. Pretože presne na takom mieste sa park nachádza, administratívne dokonca patrí ešte na územie Mumbaja. Najzaujímavejším prvkom výletu bola nemecká couchsurfarka (pre tých, ktorí nevedia, o čo ide: Couchsurfing je celosvetová internetová sociálna sieť cestovateľov poskytujúcich si navzájom ubytovanie. Funguje jednoduchým spôsobom - vy poskytnete ubytovanie zahraničným cestovateľom u vás doma a niekto iný v zahraničí poskytne na vaších cestách ubytovanie vám). Berlínčanka má 22 rokov, nikdy predtým nebola v Ázii ani na žiadnom dobrovoľníckom pobyte, a teraz prišla do Mumbaja po troch týždňoch dobrovoľníckej práce v ústave pre hendikepované deti na juhovýchode Indie. Ďalší mesiac má v pláne prejsť severnú časť Indie - samozrejme, že sama. Neviem posúdiť, či ide o odvahu viac než naivitu, no rozhode má môj obdiv.
Užili sme si však dve hodinové cesty autobusom cez pomerne luxusné mestské časti, kam mám v pláne vydať sa niekedy s fotoaparátom, a večer sme zašli do neďalekej reštaurácie, ktorá ma sklamala snáď ešte viac než školská jedáleň. Niekoľkokrát som opakovala, že nechcem do jedla žiadne pikantné korenie, a napriek tomu som dostala omáčku, ktorú som nebola schopná dojesť. Oni majú naozaj inú predstavu o tom, čo znamená nepálivé jedlo.
Dnes som tiež bola poprvýkrát u lekárky, dostala som tri druhy liekov na lepšie trávenie, tak snáď sa konečne dostanem z neustále sa vracajúcich brušných problémov. A to som si na začiatku myslela, ako som na tom v porovnaní s ostatnými dobre. Nie som však jediná, tráviacie ťažkosti tu máme vlastne všetci Európania, s ktorými som sa rozprávala. Z náš štyroch je niekto "chorý" v podstate neustále, cestou k lekárke som stretla Nemku Corinu, ktorá sa od nej práve vracala, a pred obedom sme sa na zdravotné problémy navzájom posťažovali s Géraudom. Sú to vždy zaujímavé stretnutia - akoby sme všetci boli tak o 40 rokov starší. :-)
Dnešnú prednášku nám opäť nečakane zrušili a nás to už začína hnevať. Bez informácie vopred, len tak. Prídete do školy a zistíte, že hodina buď nie je, alebo je miesto nej niečo iné, čo sa vás vôbec netýka. Zo začiatku som to brala ako počiatočný organizačný chaos, ktorý sa počas semestra určite ustáli. Teraz však máme za sebou v niektorých predmetoch takmer polovicu kurzu a takto narýchlo zrušených prednášiek je čoraz viac. Na druhej strane, máme ďalší týždeň na prečítanie toho nudného a nezáživného textu, ktorý sme dostali za domácu úlohu. Je až neuveriteľné, ako dokážu niektorí autori pokaziť dojem i z tak zaujímavej témy ako je sociálne podnikanie.
Kúpila som si však badmintonovú raketu a Zdenka našla neďaleko školy park, v ktorom by sa dalo behať - keď nám to žalúdky dovolia. Dnes ráno nás tiež prišla zasa navštíviť Micina, no keďže sa objavila o nehorázne skorej hodine rovno vedľa mojej postele, nemala som veľmi chuť sa jej venovať. Nechala som ju vypit mlieko a vyprevadila som ju dverami, aby vzápätí prišla zasa oknom. Mačky sú všade na svete rovnaké a ja ich mám rada.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára