Mumbai, 11.08.2013, nedeľa - deň 66.

Dnes prispievam krátkym článkom o svadobnej recepcii, ktorú som spomínala v predchádzajúcom príspevku.
Hneď na začiatok musím uviesť, že celá táto akcia nebola vôbec natoľko nezvyčajná, ako som so zvedavosťou a trochu i s obavami očakávala. Podľa mojich nových kamarátov, s ktorými som šla z kampusu, to vlastne vôbec nebola typická indická svatba. O mladej dvojici už dosť vypovedá to, že obaja študujú doktoráty na "západných" školách - on, Rahul, v Hamburgu a ona, Daksha, v Dilí a zároveň niekde v USA. Ich svadobná recepcia sa tak viac než v tradičnom indickom štýle konala v štýle tradičných západných "večierkov". Veľká sála s ozdobenými stoličkami a pódiom, kde sedeli, väčšinu času vlastne stáli, mladomanželia. Množstvo hostí prichádzalo a odchádzalo, bavili sa v neformánej uvoľnenej atmosfére a sotva bolo možné spoznať, kto bol z rodiny a kto kamarát. Veľký okruh kamarátov tvorili ľudia z našej univerzity, kde obaja mladomanželia jednu dobu študovali. Stretla som tam dokonca vyučujúceho, ktorého kurz mám zapísaný. Už dlhšiu dobu som sa chystala požiadať ho o pomoc pri hľadaní literatúry k mojej dizertačnej práci, a toto neformálne stretnutie mi prišlo veľmi vhod.
To, že šlo o indickú udalosť, najviac pripomínali farebné ženské sári a kurty (no našli sa tam i dievčatá v omnoho menej slávnostných tričkách, nohaviciach a sukniach a dokonca chalani v botaskách) a fakt, že hoci sme boli pozvaní na piatu a prišli po pol šiestej, vítala nás takmer prázdna sála a samotný program začal okolo siedmej. Program pozostával z toho, že moderátor spomedzi kamarátov povedal niekoľko viet v hidštine, mladomanželia rozkrojili svadobný koláč a postavili sa na pódium, kde im postupne prichádzali hostia gratulovať. Ja s Karanom, chalanom z univerzity, sme deň pred svatbou kúpili veľkú ťažkú knihu, fotografickú biografiu dr. Ambedkara, autora indickej ústavy a jedného z najvýznamnejších indických štátnikov. Mladomanželia sú intelektuálna dvojica a táto kniha i mne prišla ako vhodný dar.
Po gratuláciách som sa s nimi vyfotila, dala som si spolu s ostatnými hosťami večeru, ktorá prekvapivo nebola veľmi pálivá, a po celkovo troch hodinách strávených na svadbe sme sa so spolužiakmi zo školy vydali naspäť do kampusu. Bola to zaujímavá udalosť a som veľmi rada, že som sa jej mohla zúčastniť, no rozhodne to nebola typická indická svadba. Je však možné, že moje liberálne presvedčenie by si s tou tradičnou rozumelo omnoho menej.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára