Západné pobrežie a Mumbai, 21. - 22.09.2013, sobota - nedeľa, deň 108. - 109.

V sobotu ráno som teda nastúpila obávanú najdlhšiu vlakovú cestu, akú som doteraz absolvovala; nepretržitých 29 hodín a 1 800 kilometrov vo vlaku už možno nikdy neprekročím. Cesta však bola prekvapivo celkom príjemná, rozhodne príjemnejšia než predchádzajúce. Hoci sa nám nepodarilo kúpiť lístok v klimatizovanom vagóne, i ten obyčajný, do ktorého sme sa dostali, bol prekvapivo omnoho čistejší, než tie, na aké som si doteraz (ne)zvykla. Vlak šiel celý víkend a z Trivandra do mesta Chandigarh severne od Dilí a urazil presne 3415 kilometrov a 57 hodín. Jeho pesažiermi boli miesto rodín s deťmi hlavne ľudia cestujúci do práce, ktorí robili omnoho tichšiu spoločnosť. Dokonca aj predajcov vo vlaku som párkrát vďačne využila. Niekoľkokrát sme s Jakubom užasli nad tým, že cesta stála na osobu neuveriteľných 590 rupií - za ich ekvivalent, necelých 8 Eur či 200 Kč, sa doma nedostanem 250 km z Brna do Považskej... Nakoniec nás teda vypredaný klimatizovaný vagón ani trochu nemrzel.
V nedeľu poobede po príchode sme si v Mumbaji dali výbornú zmrzlinu a unavení z cesty došli do školského kampusu. Ubytovala ma kamoška Dechen a večer sme zašli s Corinou na večeru. Nečakala som to, ale školský kampus, ktorý som s nadšením pred troma týždňami opúšťala, bol po celom výlete celkom príjemným a ukľudňujúcim miestom. Nezostala som tam však dlho, pretože v pondelok ráno som sa ponáhľala do nevládnej organizácie v inom veľkom meste Pune.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára