Mumbai, 10.06.2013, pondelok - deň štvrtý

Dnes začínal školský rok a my sme sa naň naozaj tešili. Čakal nás prejav vedenia školy, spievanie školskej hymny a predstavenie katedier. Miesto toho sme deň strávili na cudzineckej polícii, aby sme sa nakoniec dozvedeli, že sa u nich registrovať nemusíme. Napriek tomu tu však ešte čakáme na našu nemeckú kamarátku, ktorá (asi kvôli svojim americkým vízam) celý proces s registráciou musí absolvovať. Stojíme (už asi zbytočne zdôrazňujem, že v daždi) pod strechou budovy polície, sedím na nejakom zloženom rebríku opretom o stenu a chce sa mi spať... Okolo jednej nás čaká univerzitný šofér a vyrážame na príšernú cestu do dopravnej zápchy cez mesto späť do školy. Pozerám z okna na cestu, mŕtva krysa prejdená autom ma po všetkom ostatnom prekvapuje už len trochu. Predsa ma však trhne, keď o pár metrov vedľa vidím, ako všetok ten neporiadok zaplavuje voda, v ktorej sa ľudia brodia do výšky kolien. Tak preto tá dopravná zápcha trvajúca asi hodinu... Prichádzame ale nakoniec do školy a mierime rovno do kancelárie študijného oddelenia, kde sa dozvedáme ďalšiu kuriozitu - stretávame chalana zo Švédska, ktorý bol pred dvoma dňami vrátený z letiska pri odchode, preto, že sa po príchode nezaregistroval na tom úrade, kde nás práve odmietli. Pripomínam na študijnom, že ja mám naozaj vo vízach napísané, že pri ich platnosti nad 180 dní mám povinnosť sa registrovať, a nech počítam akokoľvek, tých dní vychádza byť 184. Nejakú dobu so Švédom a referentkami bezradne sedíme v kancelárii, až nakoniec jedna z nich telefonuje na úrad, kde jej potvrdzujú, že táto povinnosť pre nás naozaj neplatí, za podmienky, že Indiu opustíme do spomínaných 180 dní... po dnešnej skúsenosti a stretnutí so švédskym nešťastlivcom nemám najmenší dôvod tak neurobiť.
Dnešný večer zakončujeme nákupom oblečenia a ja i potravín, ktorými aspoň dočasne nahradím korenisté obedy. Snažím sa hľadať známe veci, no mnohé z nich tu vôbec nemajú, a tie, čo poznám, sú na miestne pomery extrémne drahé (olivový olej, cestoviny). Zdenka mi pomáha s výberom, končím teda s nákupom dvoch druhov šošovice, rajčinami, cibuľou, cesnakom, zemiakmi a kilovým balíčkom soli - menšia nebola. Pozerám na svoj nákupný košík a opäť sa neubránim pocitu, že najbližšie štyri mesiace možno budú náročnejšie, než som si myslela. Naše česko-slovensko-francúzske osadenstvo dvoch susediacich izieb je však veľmi vďačné Štěpánovi, že sa mu ešte minule v rovnakom supermarkete podarilo kúpiť posledný toaletný papier.
Prichádzame večer na izbu a Štěpán ide k doktorovi s teplotou nad 39. Ukľudňuje nás naša švajčiarska spolubývajúca, ktorá prišla z vidieka, ležala asi dva dni s teplotou a teraz sa už cíti lepšie. Doktor, presne podľa Silviinho rozprávania, mu predpisuje troje univerzálne lieky s tým, že sa má vrátiť, ak to neprejde do rána. Podobné prípady tu asi naozaj nie sú ničím výnimočným. Večer ešte prichádza nová spolubývajúca - z Bhutánu! Zo Zdenkou urobíme snáď nie veľmi nápadné a nepríjemné "wow" a ja na okamih zaváham, kam si tú krajinu zaradiť, keď mi na myseľ prídu Himaláje. Zdá sa, že už len u nás na byte budeme zaujímavá spoločnosť.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára