Mumbai, 11.06.2013, utorok - deň piaty

Ráno sme absolvovali prvé prednášky, ktorá síce neboli určené nám konkrétne, ale i tak ma škola príjemne prekvapila. Okrem iného i preto, že konečne som sa niekde necítila ako vzácny živočíšny druh na výstave.
Účasť na obedoch som sa rozhodla odložiť na neurčito, takže nastal čas uvariť si svoje prvé indické jedlo. Mojim známym nemusím pripomínať, že nie som nijaká obzvlášť dobrá, či povedala by som vôbec dobrá kuchárka ani doma, s dostupnými všetkými známymi surovinami. Zdenka s Jakubom sú na obede, Štěpán leží v posteli a ja sa púšťam do varenia. Naštastie kamoška na gmaili mi radí, ako najjednoduchšie pripraviť zmes bielej, žltej a červenej šošovice (Evi, naozaj díky!). Filtračná kanvica na vodu našťastie zrovna funguje a na druhý pokus sa mi podarilo zapnúť i sporák, takže podľa známeho receptu krájam do hrnca cibuľu s maslom a po chvíli pridávam strukovinovú zmes. Dosolím trochu viac, než som zvyknutá doma, filtrovaná voda je ochudobnená o minerály, takže zatiaľ bude musieť ako ich náhrada postačovať práve soľ. Ešte že jej mám to kilo, že áno... Podarilo sa, po šiestich dňoch konečne obedujem teplé jedlo bez toho, aby mi z neho horeli ústa. Chce to ešte trochu zdokonaliť, ale pôjde to.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára